niedziela, 25 września 2011

Co widać i słychać w lesie


Z moich wakacyjnych wyjazdów do lasu mam kilka zdjęć grzybów. Jeszcze z sierpniowych wypadów. Te, które znam, zabrałam. Reszta została w lesie. Wczoraj pojechałam do lasu. Niestety - las wycięty. Nie minął miesiąc, a części lasu nie ma. Bierze w łeb orientacja po charakterystycznych punktach, bo ich po prostu nie ma. Nawet ukształtowanie terenu zmienia się rozjeżdżone ciągnikami. Mam jednak nadzieję, że w miejsce wyciętego, pojawi się nowy las. Szkoda tylko, że trzeba na niego czekać wiele lat. Mam nadzieję, że dożyję. ;-)
A oto moja galeria zdjęć grzybów zrobiona w lasach nieopodal mojego miasta. Zdjęcia robiłam aparatem w komórce, dlatego jakość zdjęć nie jest najlepsza.

Koźlarz czerwony


 






Podgrzybki
(jakość zdjęcia nie najlepsza, ale chciałam pokazać zrośnięte)




Borowik ceglastopory
popularnie zwany siniakiem. Po ścięciu sinieje.







A to szmaciak gałęzisty -
- grzyb jadalny, ale chroniony.
Poznałam go pod lokalną nazwą - kozia broda.
Tylko podziwiam i "zbieram" na zdjęciach. Nie odważyłabym się zebrać nawet gdyby nie był pod ochroną.
Jadalny - dowiedziałam się od starych zbieraczy.


 

Tylko ładnie wygląda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz